Followers

Sunday, August 23, 2009

Pengajaran Terpenting


aku nak share pengalaman aku for the first time naik bus tok ke
shah alam..walaupun pada pembaca yang aku ni pemalas nak naik bus



tu kowg pny suka suki lah ek..yg penting
aku nak bagi taw jugak pengalaman aku ni..


hari kedua berpuasa
aku,ajin n fiza pergi ke shah alam seksyen 7..
mula-mula malam tuh bila ajin bangkitkan cita tok pergi ke shah alam (rumah MakLang dier)
untuk ambil serunding daging,kurma dan cup cakes aku malas nak ikot..
yela aku pk mesti kuar duit..dah la aku ni ngah pokai giler..

tapi bile pk2 balik..takkan diorang nak pergi berdua jek..
so last minute aku ikot jgk diorang..

first time aku kuar pergi shah alam naik bus taw..
ktorang gerak dari blk kol 10.30pagi..
mula-mula kitowg ade gak argue tambang tiket tok kesane..
aku kate la dalam RM10 pergi balik..
si ajin dah garu pale dah time tu..
tapi fiza desak ajin soh tanya budak sebelah bilik dowg..
sebab dak tuh dah penah naik bus ke sane..
nak dijadikan citer benda tu free jek..
so aku tak kuar duit sesen pun lah tok ke sane..
sampai uitm shah alam kol 12.15 tengah hari..
mak lang ajin dah tunggu dah kat depan gate besar..

mula2 mak lang ajin bawak kitowg g rumah dy kat seksyen 7 tok ambil barang2 yg mak lang die dah beli tu..
dapat lah jumpe dgn sepupu ajin and atok ajin..
pastu,ktowg g SACC Mall dgn Mak lang die tok beli barang2 makanan..
aku habis RM50 kat giant citu..

lepas habis berbelanja tu kitowg pn dihantar ke uitm blk tok ambil bus blk kol 2..
lame gak tunggu bus dtg kol 2.30 petang..
ktowg sampai uitm Puncak Alam kol 4..
sampai bilik jek aku kemas barang2 aku yang aku beli then aku terus tido..
wah..rindu giler kat katil aku..
sebab dah 2 malam aku tidor kat rumah orang..
i miss my bed so much..ahakssss....


senarai barang-barang yang aku beli kat giant:

-maggi cup mamee perise mee rebus pedas gilerrrr
-coffee mug (1 for RM0.99)
-container untuk letak susu pekat manis
-susu pekat manis
-sos cili life
-jw duo chocolate vs hazelnut tok sapu kat roti
-listerine ubat kumur
-nivea deodorant
-cordial perisa rut bir
-buah tembikai susu share dgn fiza

logik tak sume barang ni sumenyer bernilai RM50
pada aku mahal dowh..
hehe....
aku kate mahal sebab aku dah tak de duit..
cube banyak duit..
mesti sume tak de hallahhhhhhhhhhh..


4 comments:

affy Qa said...

oit,, ape pengajarannya?
pengajaran ke pengalaman nih?
haha

NFAM said...

hai elly. tau tak kita ikut blog elly?

lurvely_akma88 said...

elly...
dtg s.alam x bgtau..
nnt ble dtg s.alam lg bgtau la..
leh buka puasa sme2..
heheheh..
slamat berpuasa!

elly dylea a.k.a Miss Chen said...

alamak ngetop..mse uh ktowg rushing..cz bsknyer ktowg de quiz..
sowie ek..t kt buka same2 k...