Followers

Thursday, August 26, 2010

cerita bulan puasa

hai semua...

sekarang dah pukul 8.5 minit mlm...aku baru saja selesai berbuka puasa dengan housemate aku fiza, ajin, adah, and farami...
selesai berbuka seperti biasa aku solat magrib cepat2 sbb dah ambil byk mase menghadap makanan..walaupun makanan tak de lah byk mane pun tapi mase menjamah makanan ttp lah lame..tak aku fhm knp kami makan mesti nak diselitkan dengan cerita2 hot di clas ataupun semase perjalanan blk clas..tiap hari ade saje citer yg dijadikan hangat dengan additional or tambahan cerita sndr tok jdkan cerita lebih sensasi and hot lebih dr hot fm ataupun melodi...
selesai saje solat..mcm biase aku bace 4 m/s alquran..

rase tenang lepas bace alquran..selepas itu aku sedekahkan alfatehah buat arwah nenek dan atok aku yg dah lame meninggal dunia..since aku kecik lagi..aku tak dapat kasih syg org yg bergelar atok dan nenek..masih aku ingat lagi, mase tu aku br darjah 2..nenek aku yg seorang ni meninggal..sempat jgk aku melakar kenangan dgn beliau..
walaupun pada aku beliau sgt lah kedekut (sebab marah aku amek kelape tua) sebab dy kate kelape tu nak amek santan wat sambal godok (makanan owg jawa) aku yg msh kecil mse tu ingat nak amek degan dy (isi kelapa) utk makan dgn abg aku (jeman)..mse tu mang sengal..mane lah tahu degan kelapa tua n kelapa muda lain rupeyer..

selain kelapa tua tu di amek santan..ktowg penah jugak guan kelapa tua tu wat pelampong mandi kat parit...carenye cume letakkan kelape tu kat celak ketiak n depakan tangan sambil kaki seperti mengayoh basikal..tp at last tenggelam jgk..smpi skrg pon aku fobia nak berenang sebab tak penahnyer aku timbul..mesti aku tenggelam...
dah la mse aku nak tenggelam tu pakcik lalu tepi jalan tu taknak tlg..dy mst ingat aku wat2 nak lemas sebab nak ushar dy..arghhhh...skt ati aku...
tp umor aku still pnjg..kalo aku mati..roh aku bergentayangan dah lame aku kaco pakcik tu...

hai..byk btol kenangan mse kecik2 lu dgn arwah nenek...tp walaupun kedekut dy slalu gak watkan sambal ketok feveret aku..pada aku dy lah nenek terBAEK kat dunie ni...

aku msh ingat jgk mse aku kecik2 dlu and nak blaja pose...
mak aku akan kejotkan aku bngun sahor..
beselah kecik2 lagi mse tu..dengan tak cuci muke and gosok gigi aku tros makan..
mse tu kene marah dgn abg aku (Jeman) yg dah matured time tu..
pastu besok2 nyer tros aku mandi dlu b4 sahor..hai..terkejot budaya aku time tu..

begitulah cerita aku mse kecik2 dlu..kalo nak citer kan byk lagi sebenarnya citer aku mse kecik2 dlu..tp kalo aku nak tulis mesti 3 hari 3 malam kowg tak kan abes bace...
and lagi 1 aku pun tak nak la menaip pnjg2..nnt kene gaot aku kang...

next we will story mory lagi k..
adiosa!!

No comments: